תפריט

טיפים לריצה על הליכון

הטיפים לרצים המתחילים יכולים להועיל גם לאלו שמתחילים לרוץ על הליכון, אבל מומלץ לקרוא את המאמר הזה כדי ללמוד כמה טיפים חשובים בנוגע לאלו שרצים במיוחד על הליכונים. 

טיפים לריצה על הליכון

הנה כמה טיפים מעולים לריצה על הליכון

  • חימום - זה מפתה פשוט להתחיל לרוץ על ההליכון אבל מומלץ לבצע חימום קצר לפני שמתחילים לרוץ. החימום עוזר להגביר ת קצב הלב, לשלוח חמצן לשרירים וגם מעלה את הטמפרטורה שלהם על מנת שהם יהיו יותר יעילים. 
  • הכירו את ההליכון - למדו על היכולות השונים של ההליכון על מנת שתוכלו ליהנות מהיתרונות שבו. הליכונים שונים מציעים מאפיינים ותכניות שונות שיכולות להתאים לכם. בין היכולות המעניינות שיש להליכונים תמצאו מד דופק, מד ספירת קלוריות, תכניות מוכנות ומותאמות מראש, מד מהירות ועוד...
  • רוצו על ההליכון בשיפוע קל - הליכונים רבים מאפשרים לרוץ עליהם בשיפוע ולאו דווקא על משטח ישר לגמרי. זה עוזר לדמות ריצה בחוץ בצורה יותר טובה שבה תוואי השטח לא תמיד ישר. וכמובן זה עוזר לאמץ את הגוף קצת יותר. עם זאת, חשוב שהשיפוע לא יהיה תלול מדי.
  • אל תחזיקו בידיות - הידיות נועדו כדי לעזור לכם להתייצב במקום או למקרים בהם יש שינויים במהירות או שאתם סתם מרגישים לא בטוחים בעצמכם. אבל ריצה עם ידיים על הידיות יכולה להזיק לכם מכיוון שבצורה כזאת אתם מכופפים או שהידיים שלכם בזווית לא מומלצת. כל התנועות הלא נכונות האלו יכולות לגרום לכאבי גב וצוואר. הידיים שלכם צריכות לנוע בחופשיות יחד עם הריצה שלכם - קדימה ואחורה. 
  • הביטו קדימה - גם פה, בדומה לריצה בחוץ, מומלץ להסתכל קדימה ולא למטה. 
  • תחזקו את ההליכון - בהתאם להוראות היצרן והחברה ממנה קניתם את ההליכון. אם לא תתחזקו את ההליכון הוא עלול לתפקד פחות טוב בעוד מס' שנים וחבל. אתם לא רוצים שבאופן מפתיע באחת הפעמים שבה תשתמשו בו פתאום תרגישו שהמסילה לא יציבה או שמא ההליכון עצמו מתפרק. זה יכול בהחלט לקרות אם לא משמנים את המסילה ולא מחזקים את הברגים.
  • אל תעלו על ההליכון כשהוא פועל במהירות - על פי המלצות של מומחים, מומלץ להפעיל את ההליכון למשך 2-3 שניות ואז לעלות עליו. עם זאת, אם אתם רוצים לעשות הפסקה, אל תתנו להליכון להמשיך לפעול בעודכם יורדים ממנו ועולים עליו בחזרה. מותר לעצור את ההליכון לגמרי ולהתחיל מהתחלה ברגע שאתם חוזרים. מי שמנסה לחסוך לעצמו כמה שניות עלול לסכן את עצמו בפציעה בזמן העליה על הליכון שפועל במהירות.